بررسی نقاط قوت تسلا
- نوشته شده در يکشنبه 11 دی 1401 ساعت 9:06
- | ارسال نظر
ماتریکس TOWS نسخه پیشرفته تری از ماتریکس SWOT است که نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها را در بر می گیرد.
ماتریس TOWS به شما اجازه می دهد تا عوامل داخلی و خارجی را با یکدیگر ترکیب کنید تا استراتژی های جدیدی را توسعه دهید. نکاتی درباره گوشی هوشمند
ماتریس TOWS به کسب و کارها و افراد کمک می کند تا آگاهی موقعیتی خود را افزایش دهند. این ماتریس می تواند به شما در انتخاب استراتژی هایی که نتایج مثبت را به حداکثر می رسانند و نتایج منفی را به حداقل می رسانند، کمک کند.
این استراتژی ها عبارتند از:
نقاط قوت - استراتژی های کاربردی
این شامل استفاده از نقاط قوت داخلی برای سرمایه گذاری روی فرصت های خارجی است؛ این یک راه عالی برای شناسایی و بهره برداری از مزیت های رقابتی است.
وقتی صحبت از قدرت به میان می آید، تسلا مدل Y و مدل ۳ با اختلاف زیادی بیش ترین واحدهای فروخته شده از هر خودروی الکتریکی را در ایالات متحده دارند.
و هر چهار خودروی تسلا بیش ترین برد را نیز دارند، که تعداد مایل هایی است که می توانند قبل از نیاز به سوخت گیری طی کنند.
وقتی صحبت از فرصت ها می شود، کشورهایی مانند سوئد، آلمان، چین و دانمارک در زمینه استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر پیشتاز هستند و احتمالا زیرساخت هایی را توسعه خواهند داد که برای استفاده از خودروهای برقی بسیار مطلوب هستند.
تسلا می تواند از شهرت و برند خود برای گسترش سهم بازار خود در کشورهایی که بیش ترین پذیرش منابع انرژی پاک را دارند و تعداد کافی از مشتریانی که مایل و قادر به پرداخت هزینه برای خودروهای تسلا هستند، استفاده کند.
در واقع تسلا در حال حاضر یک گیگافکتوری در چین دارد و گیگافکتوری آن در آلمان در سال ۲۰۲۱ تولید خود را آغاز خواهد کرد.
استراتژی های قدرت-تهدید
این شامل استفاده از نقاط قوت داخلی برای اجتناب و به حداقل رساندن تهدیدهای خارجی است.
وقتی صحبت از تهدیدات به میان می آید، تسلا در شرف رقابت شدیدی از سوی شرکت های خودروسازی است که در حال ورود به بازار خودروهای الکتریکی هستند. در بخش لوکس با قیمت بالا، تسلا با مرسدس بنز، بی ام و، آئودی و لکسوس رقابت خواهد کرد. و در بخش اقتصادی ارزان قیمت، تسلا با تویوتا، فورد، جنرال موتورز و ولوو رقابت خواهد کرد.
با این حال، تسلا توسط یکی از منحصربهفردترین و کاریزماتیکترین رهبران کسبوکار در تاریخ رهبری میشود و تسلا دارای ارزشها و چشماندازی است که در بین بسیاری از مردم طنینانداز میشود، به گونهای که رقبا در حال حاضر نمیتوانند آن را تکرار کنند. همه اینها به برندی ختم می شود که می تواند به تسلا کمک کند تا تأثیر رقابت را به حداقل برساند.